En längtan

Här ligger jag i sängen. I Sundsvall. En måndag klockan 01.29 och kan inte sova. Kanske är det tentaångest, kanske är det värmen eller så är det helt enkelt för att jag längtar. Jag längtar såå oändligt mycket till på onsdag. Sista april. Valborg. Ekonomikum. Uppsala. 

Åh älskade stad. Älskade saknade stad. Älskade hem. Det gör ont i mig varje gång jag tänker på dig. Jag minns i somras när jag grät varje dag och drack upp mina sorger i form av sprit för att sedan hångla på kyrkogården med olika killar. Allt på grund av ångesten att lämna dig. Jag var inte mig själv. Den känslan kommer ständigt tillbaka. 

Petterslundsgatan 19. Fålhagen. Åh. Att en stad kan göra en så lycklig. Att en stad kan förändra en till det bättre. Jag trivs inte i Sundsvall. Jag trivs med skolan och med mina vänner. Men jag trivs inte i staden. 

Målet är att komma tillbaka till dig. Och det ska jag göra. Jag stör mig på människor som tror att de känner dig så som jag gör av att bara ha hört rykten eller åkt förbi med tåg. För mig är du framtiden och på onsdag. Sista april. Valborg. Då får jag andas och må bra hos dig igen. 

Jag kommer må skit dagen efter, men det är det värt. Vi ses snart. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback