Hur en vän ska vara

Jag är så lyckligt lottad. Man kan säga att jag har skrapat en trisslott och den högsta vinsten har skrapats fram framför mina ögon.

Jag har en vän som är det perfekta exemplet på hur en vän ska vara. Som ett facit på de mest komplicerade frågorna har hon de rätta svaren och de rätta handlingarna som gör henne till en perfekt skiss på äkta kindness och en äkta vän.

Hon kommer springande när jag gråter ut alla tårar jag har, förvirrad i en öde lekpark. Hon smsar så fort hon märker att något är fel. Hon är aldrig feg och stolt och sätter aldrig sig själv före en vän. Hon åker med en jävla fart till en annan stad när tryggheten i mitt liv flyger utför ett stup. När mitt liv vänds upp och ner och när mina planer förstörs åker hon ensam till en okänd stad för att dela kvällen med mig och ca. 4 flaskor vin.

När jag hamnade i ett chocktillstånd och kräktes en hel natt, satt hon vid min sida för att lugna mig. Istället för att låta mig kräkas i ensamhet sitter hon på ett kallt golv bredvid mig i flera timmar. Fan. Damn. Bruden är ju underbar.

Hon får mig att bli glad igen när ingen annan kan det.
Det jag försöker säga är att en äkta vän ska alltid finnas där. Oavsett vad. En vän ska sätta sina vänners behov före sina egna. En vän ska lyssna. En vän ska trösta. En vän ska få en att skratta. En vän ska lyckad dra upp dig på fötter igen när något slagit ner dig rejält.

Tack Jessica Blom för att du kom ner till mig när ingen annan gjorde det. Tack för att du lyckades rädda en förstörd kväll. Och TACK för att du är en helt jävla otrolig vän och medmänniska!

Jag har verkligen dragit vinstlotten och lyckats få en helt underbar vän. En äkta vän som förtjänar allt. Jessica, jag önskar att du får en trisslott och skrapar fram den högsta vinsten. Du om någon förtjänar det. I love you.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag trycker på "gilla" :)

2013-03-24 @ 14:10:34
Postat av: Persika

love u <3 <3 <3

2013-03-25 @ 23:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback