Rain - there's nothing more refreshing

Expectations. Första kyss. Första kärleken. Första fyllan. Första MVG. Första jobb. Första everything. Vi bygger upp våra liv kring alla dessa förväntningar, mål. Steg som ska ta oss till en oviss framtid. Livet är en resa där vi ständigt får uppleva nya saker. Gott på ont. Kärlek vs Svek osv. Vad händer när alla dessa expectations of life inte blir som man förväntat sig dem? Vad händer när alla de där förväntansfulla, pirriga kvällarna om framtiden blir totalt annorlunda och det visar sig att alla dessa ”steg” i livet inte alls blir som man önskade.

 

Regnet öser ner i Uppsala och jag tror aldrig att jag uppskattat det så mycket som jag gör i just den här stunden. Yes, it goes with my mood today… men det handlar inte bara om att humöret och vädret passar som ”handen i handsken” utan också känslan av att efter regn kommer solsken. Jag bokstavligen känner hur regnet sveper bort mina bekymmer, min ångest och min sorg. Tillsammans bildar dem en pöl som snart kommer rinna ner i en av alla rännor och tas över av solen en vacker dag. Solen kommer föra med sig förväntningar, lättnad och lycka och jag känner att dem tre egenskaperna kommer sätta lock på brunnen där de andra tre befinner sig den här sommaren. Jag håller med min kära granne ”Regn känns så fräscht” och ja, jag känner att det är precis det regnet kommer göra med mitt humör den här sommaren. Jag kommer få en fräsch nystart nu när sommaren på riktigt sätter igång.

 

Det är dags för en nystart och just nu känner jag verkligen för lite Imogen Heap i regnet. Det finns inget som gör så ont men är så lyckligt så som ”Speeding cars”. Jag behöver lite heartache blandat med lycka just nu. Jag skymtar nu en strimma av solsken utanför persienerna och känner redan nu en lättnad till att lyckan är på väg tillbaka... Åh älskade vän, jag hoppas du får stanna längre denna gång.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback