Att såra mina vänner

Det värsta jag vet är när någon eller något lyckas påverka mina vänner till det negativa. Det sätter djupa spår i mig. Det får mig att önska att jag kunde ta mig in i deras huvud och sopa rent, sopa bort allt negativt.

Livet är inte lätt. Det är ren fakta. Man blir påverkad av omgivningen. Man blir stressad på nätterna, eller helt enkelt så fort man blir ensam. Man blir stressad över vart man är på väg, man blir stressad över att man känner sig ensam, man blir stressad över skolan. Man blir helt enkelt stressad över livet.

Jag blir ledsen när jag mår dåligt, så klart.. Ledsen känner man sig ofta, eller åtminstone down och stressad. Vissa dagar är bättre, vissa sämre.
Det är ett faktum att alla känner detta någongång, vissa mer än andra. Men så fort jag ser en gnista av sorg i mina vänners ögon eller hör det i deras röst blir jag riktigt sårad. Jag blir sårad, arg och framförallt skyddande.

Jag önskar att jag kunde få dem att släppa allt det jobbiga, trots att jag vet hur jobbigt det är. Det tar tid. Jag blir arg på personer som lyckas bryta ner mina vänner. Jag ska göra allt jag kan för att få dem på andra tankar och få dem att glömma personer som inte förtjänar dem.

Den senaste tiden har en av mina vänner utsatts för att en person hackat sig in på dennes privata sidor och skrivit massa hotfullt skit. Detta gör mig rädd, rädd för vart samhället är på väg. Det finns väl inget värre än när kvinnor hugger på andra kvinnor?! Fy.

En annan av mina vänner är allmänt down och har en viss person i tankarna trots att hon inte vill. Jag förstår henne. När man känner sig deprimerad och ensam börjar man sakna personer som inte förtjänar det. Det är helt andra faktorer som spelar huvudrollen i depressionen, ändå lurar man sig själv att det gäller saknaden av en viss person. Det är det inte. Man lurar sig själv att vilja ha någon som har sårat en, det viktigaste man kan göra är att försöka påminna sig själv om att det inte handlar om honom. Man måste bara komma ihåg att man egentligen inte litar eller tycker om den här personen. Det är inte lätt, men det går.

Det jag försöker säga är att alltid finnas där för sina vänner. Alla mår vi dåligt, men det bästa vi kan göra är att finnas för varandra. Att hjälpa varandra.

Att såra mina vänner ska inte bita på dem, men gör det det så ska jag se till att få dem tillbaka på rätt spår igen. You mess with My Friends, you mess with me!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback