På tisdag får jag känna mig levande igen...

... På tisdag är det exakt ett år sedan jag fick fira min första valborg som student i Uppsala. En av de bästa dagarna i mitt liv. På tisdag får jag uppleva det igen. Lyckan, värmen, kärleken, tryggheten. Det är läskigt hur mycket som förändrats sen dess. Sjukt. Jag kommer få spendera kvalborg och valborg med fyra av de viktigaste personerna i mitt liv. Och självklart alla underbara medmänniskor. Åh. Jag längtar. För en gångs skull känns en söndag inte alls jobbig eller ångestgivande. På tisdag, eller ja redan imorgon kväll, kommer jag få känna den där känslan igen.
Lyckan, värmen, kärleken, tryggheten. Allt ihopsmetat i en alldeles salig blandning. Tack livet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback