Please, move on!

Snälla söta älskade Josefine! Snälla, glöm den där idiot till kille som på något sätt alltid lyckas tränga sig in i dina tankar och i ditt liv.

Det värsta jag vet är när man haft en väldigt on- and- off - relation med någon under en längre tid. Du vet när man tänker på den här personen så fort man svalt minsta lilla alkohol haltiga dryck..
Du märker inte hur killar ute ser på dig eller hur sjukt många alternativ det finns, för det är bara den här killen som finns i din hjärna.
Trots att den här killen är en idiot och bara agerar efter egna villkor så kan du inte släppa honom.

Men en vacker dag gör du det och vad händer då?! Han skriver. Han skickar ett sms som får hela din nyfunna styrka i livet att försvinna som en brinnande låga som plötsligt blåses ut.

Varför?! Varför ska den här killen skriva precis när du glömt honom? Du tänker, är det annorlunda? Har han ångrat sig? Vill han äntligen det som du vill? Men nej, månader går och du kommer på dig själv med att falla tillbaka i samma gamla mönster.
Ikväll fick JAG nog.

Jag skrev 'nu lägger vi ner detta!'
Jag får till svar 'vi har aldrig ens haft något?'

Varför skriver den här killen då överhuvudtaget?! Nej, jag är inte paranoid och tror att vi är tillsammans, men det är klart som fan att det har varit något när man skrivit till varandra väldigt länge.

Ikväll gick det upp för mig. Aldrig mer. Aldrig mer ska den här killen få förstöra mina kvällar. Jag lovade mig själv att aldrig mera höra av mig. Bort med numret, bort med gamla sms och bort från Facebook.

Josefine. Nu hoppas jag att du håller detta löfte! Gå vidare i livet och lämna detta tragiska kapitel och denna tragiska människa bakom dig! Du är värd tusen gånger bättre och en vacker dag kommer du skratta åt detta.
Den här killen kommer inte komma någonstans i livet, men det kommer du.

Okej alla ni tjejer som varit med om eller fortfarande är med om detta! Gör som mig, gör som Josefine och radera den här killen ur era liv! Får någonstans där ute finns det någon som kommer behandla er och älska er så som ni förtjänar!
Snälla tjejer, det är dags att radera!

Det är dags att - move on


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback