Usch. Dra för fan

Ni har säkert alla sett videon på två högt uppsatta Sverigedemokrater som släpptes idag och diskuterats flitigt i media.

Helt ärligt så blir jag otroligt frustrerad och rädd för vart vi, Sverige, är påväg.
Att en högt uppsatt politiker i riksdagen står och skriker 'blattelover' och andra rasistiska uttalanden gör att jag vill slänga datorn i golvet. Men när det sedan kommer fram en ung kvinna som försöker rädda händelsen och det hela slutar med att hon blir kallad 'hora' av Almqvist.. Golvet räcker inte nu. Nu vill jag gå ut på balkongen och kasta datorn i asfalten tre våningar ner.

Grabben ljuger framför media. 'Nej jag har inte sagt så' och när videon sedan släpps kommer det äckligaste och svagaste argumentet (enligt mig som retorikstudent) 'jag var onykter och gick igenom en svår tid i livet' pathos släng dig i väggen och Almqvist kan nu slänga sitt ethos i papperskorgen!

Det äcklar mig att det här partiet har rasister och kvinnoförtryckare i sitt team. Det äcklar mig att de sitter i riksdagen. Och allra helst, det äcklar mig att svenska invånare faktiskt röstat in det här partiet i riksdagen.

Ja, om ni supportrar för SD inte förstod innan varför många av oss andra kritiserade valet av röster så hoppas jag att bi förstår det nu.

Demokrati och kärlek till medmänniskor?
Almqvist? Usch. Dra för fan. Ekeroth? Ja, du kan också dra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback