you're doin' more than you know

Vilken underbar dag jag haft hitills! Solen skiner och jag har spenderat förmiddagen/eftermiddagen med tre riktigt goa tjejer, Sofie, Rebecka och Nadja! Vi körde en lunch på Waynes och därefter satte Jag, Sofie och Rebecka oss i solen.

Kvällen igår... haha Jennie Hasselgren - vilken jävla stjärna du är! En utekväll utan dig är liksom not an option anymore. DU ÄR KUNG!
Vi körde fördrinkar hos Jennie och gick därefter till Kharma där vi stannade till stängning. Summerat så va kvällen riktigt bra!

Jag har alltid känt ett behov av att hjälpa människor, typ folk som har det sämre. Har funderat på volontärarbete eller bara hjälpa människor för att deras vardag ska bli bättre. När man kollar på program där dom hyllar människor som hjälpt andra mår man så jävla bra men får samtidigt lite smått panik. När man tilldelats detta underbara liv, ska man inte då arbeta för att hjälpa andra? Det käns som att det är något sådant man bör göra för att bli nöjd med livet? Känna att man gjort någonting bra för andra människor?

Detta diskuterade vi i solen idag och då säger Sofie "Men Josse, jag förstår vad du menar, helt rätt, men jag tror att du hjälper fler än vad du tänker på. Du hjälper dina vänner du har runt omkring dig genom att vara du och att du stöttar och finns till för dom" Är inte det bland det bästa man kan få höra från en av sina vänner? Jag blev så glad inombords och kände nästan att jag fick hålla tillbaka tårarna. Tack Sofie Engström. Du är guld värd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback