Ingela Wall

var på våran skola idag :) kände igen henne från the old "ns rocken" days ;)
För er som inte vet vem hon är eller vad hon gör, så uppträder hon på olika ställen med ska poetry slam, eller vad det nu hette ;)
asså hennes dikter är kanske hur bra som helst, fel att ens kalla dom dikter kanske. det är knappast typ "gräset är grönt" osv utan mer dikter där hon driver med verkligheten/vardagen :)
våran klass fick prova på det här och det var riktigt roligt, en av uppgifterna var att vi skulle ta en sångtext och göra den till vår egen, slänga in lite fraser osv. så skulle vi ställa oss framför micken och framföra det :) haha, riktigt roligt var det att höra vad alla kommit fram till. tänkte faktiskt lägga in det jag lyckades slänga ihop ;) använde mig av alicia keys låt "no one"

"I just want you close. Vill du ha mig nära? Where we can stay forever. Alltid tillsammans. You can be sure. tror du mig inte? That it will only get better. Jag ska hjälpa dig. You and me together through the days and  nights. Ja varje dag. Everything is gonna be alright. Lita på mig. No one, No one, No one. Ja helt enkelt ingen, can get in the way of what I'm feeling."
haha ;)

sen måste jag ge cred till soffan som faktiskt tog mod till sig och SJÖNG! sista raden på sin ;)
Och SARA! för att du är så jävla fucking stark! :)

jaja, vi hade ju prov också.. vi hade alla tränat som fan på massa fakta och skit. och vad kommer? Joo typ "vilken stad ligger 90 grader V och typ 30 grader N?" hahahah Jag bara kollade på brudarna och skakade på huvudet. Haha daria "ig eller vad?!" och jag "menar det!" haha ;) menmen, vi får säkert G iaf..

i morgon blir det besök av Heidi Frid, eller hur hon stavas, som överlevde andra världskriget. ska bli riktigt intressant! natha ska joina mig i morgon tror jag :) TREVLIGT!
nu blir det duschen!
CIAAAOOO!!


image222


Kommentarer
Postat av: Hannah

din "dikt" var galet bra! :D YEEEY! :D

2008-02-19 @ 21:16:53
URL: http://hanniepannie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback