som en kameljont

jag vet inte hur ett sånt där djur som ändrar skepnad stavas ;) så skratta inte om ni vet bättre än mig.
men jag vet hur en sån fungerar och likadant kan det vara med människor, levande bevis på det.

det är så jobbigt hur människor kan gå från att vara en viss person till en helt annan, och då syftar jag på hur någon blir sämre. man vill kunna snacka med personen "vad har hänt?" men det funkar inte riktigt så med alla människor och det är en aning sorgligt, speciellt när personen verkligen betyder något för en själv och man upplevt många roliga stunder tillsammans. vet inte direkt varför jag skriver ner det här, eller jo, det gör jag.. dels för att jag kom att tänka på det rätt mycket idag och kanske även för att det går att "prata" ur sig här istället för till personen/personerna. det gör faktiskt ont deep down en aning..
men det är tyvärr så att en del helt plötsligt byter skepnad, som en kameljont.

nej, nu ska jag inte sura eller deppa nå mer över det :) nu blir det käk och sen klarar jag inte av att sitta inne nå mer, även om jag nyss kommit in, så känner jag att jag måste ut igen och det ska jag :) ska ut och vandra med jennie pennie och sen ska jag svänga förbi en viss liten plats för att möta upp sofie :) som för övrigt fyller 17 om tre dagar! värt en bild tkr jag
image353


ut och njut nu, people! VÅREN är HÄR! :)
CIIAO!

Kommentarer
Postat av: Sofie här

Kamelejonter är djur som byter skepnad dagligen.. den egenskapen är till för dem och inga annan, speciellt inte människor! Så det var bra jämförelse utav oss två allt.. men det är självklart det, vi är ju bäst! Sen om man tänker på dig och mig så kämpar vi verkligen på att inte ändra oss, utan vara den vi är.. och dessutom till utseendet också, vi kämpar och kämpar för att behålla oss bruna och fina även under vintersäsongen;P Helt enkelt därför att vi gillar inte när personer byter skepnad.. blir till nån annan, poff så är allting förändrat liksom!(till det sämre) Så visa den verkliga insidan av dig och var sann som individ så kommer man gilla dig för den du är, och inte nån "låtsatsbild"! Men snart min födelsedag som sagt... och den vet bara vissa hur den ska spenderas... Ses senare ikväll;) Pusssss

2008-04-01 @ 18:08:12
Postat av: tillägg

det där med att vara brun har egentligen ingen samhörighet till det jag skrev.. men men, ni förstår nog poängen med det hela.

2008-04-01 @ 18:10:01
Postat av: Jennifer

jag tror jag kan lära dej hur djuret stavas ^^ om du vill lära dej det ;) det stavas; kameleont (tror jag :O) haha. Ha det bra och keep up the good writing thing ;P

2008-04-03 @ 07:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback