Vi skålar för våra vänner och dom som vi känner!

okej, igår var det en allmänt sjuk dag/kväll/natt! Hade velat att det hände mer ;) men tyvärr då! men nån annan gång på lovet, DÅ SMÄLLER DET!

först måste jag berätta om en incident på lasses konditori här i sandviken, jag och min kära vän sofie satt och tog en fika mitt på dagen och framför oss, på andra sidan rummet sitter det två 30+ män och glor som fan. Sofie märkte detta och blev en aning nervös men själv satt jag och bläddrade i nyaste nöjesmix då plötsligt en av dom kom fram till mig "är det där nöjesmix? får man ta den eftet dig? Är ni på bild? nehe, Synd!" jag vart helt paff! va fan var det med den här mannen? Jag snackade i telefon så jag kunde inte höra det pågående samtalet mellan denna man och sofie, men sofie drog med mig ut där ifrån så fort jag lagt på luren. Denna mystiske man hade börjat fråga ut sofie saker och sagt att han blivit helt paff när vi två kom in igenom dörren. Sen hade han frågat om vi var ute på krogen ofta, och lilla sofie förklarade att vi inte ens kommer in på krogen, vi är sexton! En snabb osäker blick och sen var han tillbaka vid sitt bord. En slibbig och äcklig vink från honom var det sista vi såg innan vi rusade ut och skrattade som bara den! vilka jävla idioter!

Kvällen började här hemma, men mat och a transover från vanliga söta sofie till supersexigasilversofie! HAHA ;)
riktigt snyggt! efter ett antal väg beskrivningar hittade rebecka also called the prisoner också hit till vallhov. sen bar det av hem till nath där jag och hon genast började fixa till oss. Och vad kan man säga, efter en hel del arbete var dessa två blondiner omvandlade till två helt andra personer : Två rockers med svart och blått hår! Ojojoj vilken förändring det var att se sig själv i spegeln. Detta märkte jag även under kvällen då man stötte på folk man känner " HEEJ!" och ett "hej?" till svar och efter ett antal blickar "NEJ MEN ÄR DET DU?!" haha ;) aa hur det kan vara.
Det förfestades i alla fall hemma hos lundan, och där hade vi riktigt treevligt, massor av glas och vips så va alla flaskor slut! Jag och Linnsan "herr kantarell" fick det mesta för oss själva då sofie inte direkt behövde mer.  Stina "pirat" var självklart taggad som vanligt så hon körde igång med tequila också! haha
Det sjöngs singstar och allt var riktigt taggat! massor av kostymer och skratt :) Dessutom hade daria ordnat så att kvällen skulle bli komplett! men självklart kom vi inte in och där inne var det för mycket personer, såg .. ingenstans! Maria måste jag säga var riktigt söt i min klädsel från förra året - städerska. Tur att den kom till användning i år :)
I alla fall så gick vi hem till lundan igen vid ett: Jag , madde och Natha och där hämtade pappa oss! skönt med en varm bil hem. Jag sov över hos natha och jag vet inte hur länge vi satt och försökte borsta ut allt tuperat och duscha ut all färg! det var i alla fall omöjligt, så vi orkade inte mer. Ringde i alla fall till sofie för att höra att hon kommit hem okej, och det hade hon , SKÖNT! men hon hade blivit bjuden på efterfest, och gissa till vem?! serriöööst det där lär vi ta igen på lovet! Så tjejer, taaaagggaaaa!

Idag vaknade jag halv ett av en stirrande natha och wilma! Haha ;) natha hade varit uppe länge och hunnit med en massa saker innan jag vaknat. Nathas hår var nästan tillbaka som vanligt, då jag fick en smärre chock när jag såg mig själv i spegeln! blå och svart i ansiktet och med ett stort och ruffsigt - GRÅTT hår!
Som tur är så ska jag snart in i duschen och ha i en hel flaska balsam och duscha lääänge så min blonda färg kommer tillbaka! nu har man fått känna på hur mycket man uppskattar sitt vanliga hår egentligen! men det var riktigt roligt att se ut på ett helt annat sätt för en kväll/natt!

nej, skriver kanske mer ikväll - om jag orkar. Idag vet jag inte riktigt vad som står på schemat. Ska nog träffa mickan ikväll och bara mysa! Snart är det fan jul! shiit!
bye!

före efter!

Kommentarer
Postat av: mathilda

hahaha dålig rocker ;)

2007-12-23 @ 02:00:33
URL: http://mathildapet.blogg.se
Postat av: maria

SNYGG SNYGG ;D!

2007-12-23 @ 11:12:01
URL: http://mariamariia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback